Plyo Boxes και Πλειομετρικές Ασκήσεις

30/12/2021
από fitnesspro.gr

Τα κουτιά ή πλειομετρικά κουτιά ή plyo boxes είναι το νέο entry σε όλα τα crossfit gyms. Τί είναι όμως και γιατί είναι τόσο καλή άσκηση!

Η ονομασία τους προέρχεται από τις πλειομετρικές ασκήσεις που εκτελούνται σε αυτά. Λίγη ανάλυση σε αυτό για να καταλάβουμε την χρήση τους και την επιτυχία μιας άσκησης επάνω / με αυτά! 

Πλειομετρική ονομάζεται μία άσκηση κατά την οποία ο μυς μέσα από δυναμικές κινήσεις επιμηκύνεται και συστέλλεται (πλειομετρική ή έκκεντρη μυϊκή συστολή). Η ταχεία αυξομείωση του μυ έχει σαν αποτέλεσμα να ενισχύονται οι μυϊκές ίνες, συγκεκριμένα οι ίνες ταχείας συστολής, μετατρέποντας την αντοχή σε ταχύτητα. Επιτυγχάνοντας αυτό μας δινει την αύξηση της δύναμης του μυ, οι ίνες ταχείας συστολής απαιτούν υψηλό δυναμικό ενέργειας (ερεθίσματα μεγάλης έντασης) για να δραστηριοποιηθούν. 

Έχοντας επιτύχει δύναμη στον μυ, έχουμε καλύτερη απόδοση στον κύκλο ασκήσεων που θα ακολουθήσουμε ενώ παράλληλα έχουμε βελτιστοποιήσει την ανοχή των τενόντων, δηλαδή λιγότεροι τραυματισμοί!

Αυτή την ανάγκη καλύπτουν οι ασκήσεις πάνω στα πλειομετρικά κουτιά καθώς η έκρηξη που πρέπει να κάνουμε ώστε να εκτελέσουμε επιτυχώς αυτές τις ασκήσεις μας δίνουν την δύναμη και αντοχή που χρειαζόμαστε.  

Τα πλειομετρικά κουτιά ή plyo boxes βγαίνουν σε διάφορα μεγέθη και υλικά για να καλύψουν τις ανάγκες του γυμναστηρίου. 


Χριστιάνα Μπούρα
(πτυχιούχος ΤΕΦΑΑ)